Vad är då bäst för ditt företag?

När det kommer till onlinemarknadsföring finns det många olika typer av annonsering/insatser som passar olika bra för olika företag och branscher. Vad som passar vem bäst tänkte jag att jag ska gå igenom den närmsta tiden, men jag börjar med att snabbt stapla upp de olika varianterna.

  • SEO (Sökmotoroptimering) – Om du inte syns på sökmotorerna så finns du inte. Det må låta hårt, men det är så sant som det är sagt, för hur ska folk hitta ditt företag på internet om det inte dyker upp när de söker på det? Självklart går det att annonsera också, något vi kommer komma in på senare, men det är också viktigt att hamna högt upp på relevanta sökord så att ditt företag ger ett seriöst intryck. Genom SEO får ni hjälp att ranka högt och komma upp på den där åtråvärda förstasidan med sökresultat.
  • Google AdWords – När folk genomför sökningar på Google så går det att köpa annonser som visas bredvid eller ovanför sökresultatet. På så sätt kan du synas på första resultatsidan även om din sida inte rankar högt på Google.
  • Bannerannonsering (Display) – Köpt annonsplats på utvalda sajter eller i displaynätverk.
  • Facebook-marknadsföring – Det finns många olika sätt att synas på Facebook. Du kan marknadsföra inlägg från din Facebook-sida och du kan köpa annonsplats både i nyhetsflödet och på datorns högersida.

Vi kommer som sagt på mer in på djupet framöver gällande vad som funkar bäst för just dig, så glöm inte bort att komma tillbaka!