Att marknadsföra ett bostadskomplex (eller kontor)

Att marknadsföra bostäder eller kontor, d v s egentligen någon form av lokal kan vara både komplicerat och enkelt på samma gång. Enkelt, därför att det är en ganska specifik kundgrupp man söker. Särskilt då om det gäller kontor. Kontorshotell kan ha en lite bredare kundgrupp.

Vi har tittat här hur World Trade Center gör. Om du inte hade en aning om vad World Trade Center är så är det förutom något som man drar sig till minnes runt den elfte september även en kedja av kontor. Även om de inte marknadsför sig specifikt just den elfte september så är det händelsen som gör att man har en aning om namnet som vanlig Svensson så att säga.

World Trade Center är alltså en kedja av kontorsbyggnader som finns över hela världen praktiskt taget. När det kommer till Sverige så är det Midroc Properties som bygger och förvaltar dessa byggnader, och har du ett kontor på ett av ställena så är du välkommen till även de andra. Deras senaste tillskott här är WTC Propellergatan som byggs i skrivande stund och ska stå klart under 2019 för inflyttning. WTC Propellergatan ligger i Malmö, vid Västra hamnen och med utsikt över vattnet. De har fortfarande lediga platser, så söker du kontor eller lokal i Malmö så kika.

Kontor Malmö

Det som gör att WTC sticker ut är möjligheterna de ger, och den grad av modernitet som deras lokaler tillhandahåller. Här finner du som entreprenör många möjligheter att nätverka bland de andra som huserar här.

Men – tillbaka till marknadsföringen. Ovan exempel då riktar ju sig till grovt skissat den grupp av människor som kan tänka sig behöva en kontorsplats under 2019, lämpliga kanaler för att marknadsföra detta digital torde ju vara Google, möjligen LinkedIn och via Google Ads de där lite mer nischade sajterna som man kan nå med DisplayAds.

Här bör man också satsa en del på print, en hel del på personliga bearbetningar av klientelet samt account based marketing.